Tuesday 1 March 2016

Kenyataan Media BiPPA Keadilan Terhadap Cubaan Bunuh Sheikh Dr Aaidh Al Qarni

بسم الله الر حمن الر حيم

Kenyataan Media BiPPA Keadilan Terhadap Cubaan Membunuh Sheikh Dr Aaidh Ibn Abdullah Al Qarni.

BiPPA MENGUTUK CUBAAN BUNUH SHEIKH DR AAIDH AL QARNI SEBAGAI GANAS DAN TIDAK BERTAMADUN.

1-BiPPA dengan ini memandang berat terhadap cubaan membunuh Sheikh Dr Aaidh Ibn Abdullah Al Qarni yang telah dilakukan oleh pihak yang tidak dikenali di Zamboanga,Filipina pada 1-3-2016.

2-Dilaporkan bahawa Sheikh Dr Aaidh Al Qarni telah ditembak ketika bersedia untuk meninggalkan majlis ceramahnya disitu.

3-Pihak Kedutaan Arab Saudi di Manila melaporkan Sheikh Dr Aaidh Al Qarni cedera dibahunya dan keadaannya tidak membimbangkan,pembantu pembantu beliau juga terselamat semuanya.

4-BiPPA bersyukur ke hadzrat ALLAH kerana Sheikh Dr Aaidh Al Qarni terselamat dari cubaan membunuhnya,
Kita mendoa'kan kesihatan Sheikh Dr Aaidh Al Qarni,semoga beliau tabah dan diberikan kekuatan untuk meneruskan usaha usaha dakwahnya dengan pendekatannya yang sederhana diserata dunia Islam yang sangat mendambakan ilmu dan peranannya didalam mengangkat martabat Islam dan penganutnya.

5-BiPPA juga menggesa Kerajaan Filipina untuk segera melakukan penyiasatan bagi memastikan pihak yang bertanggungjawab diadili dan dihukum dengan segera.

6-Pihak kami memandang serius hal ini kerana dibimbangi ia adalah kesan dari pemikiran radikal dan ekstrim yang sedang berkembang dirantau Asia Barat.

7-Semoga ALLAH merahmati Sheikh Dr Aaidh Ibn Abdullah Al Qarni dan kita semua.

YB Sen.Dr Muhammad Nur Bin Hj Manuty,
Pengerusi Biro Pemahaman & Pemantapan Agama (BiPPA) Keadilan.
2-3-2016.

1 comment:

  1. How to make money on slots.io | WorkMake Money
    As you already know, slots.io is a หารายได้เสริม software platform for slots.io. As you will notice, it does not offer any games to players.

    ReplyDelete